Thursday, June 17, 2010

Bayi kurang menyusu...



Inilah antara cabaran yang aku hadapi untuk menyusukan Dhira...

Masalah bermula masa aku dh nak masuk kerja..mulakan latih untuk dhira menyusu susu perahan aku melalui botol sejak umur dia sebulan lagi..tapi dia menolak..dah puas pakse..puting pon dh berjenis2 tukar..siap bengkak2 lg mata nangis..cian dia..tapi dia tetap taknak..kuat betul pendirian dhira...aku dh naik risau dah..

Masa memula hantar ke rumah pengasuh.. dhira mmg tak nak langsung hisap susu dalam botol..kalo hisap pon sekadar mengalas perut je...

Hari ni genap 6 bulan umurnya namun corak penyusuan nya masih sama..tapi alhamdulillah dia nak jugak menyusu botol..kdg2 4oz pun tak cukup..tp kdg2 dia taknak...yg pasti kalo balik dr kerja mesti dia epi..carik ibu dia..bagaikan tak sbr nak menyusu badan..hehe..

Dan hari ini juga aku baru terjumpe artikel yang berkaitan nih..lega sikit..

So sape2 yg menghadapi masalah yang sama seperti aku ni bolehla apply ape yg disarankan..yg penting jgn mudah putus asa...jom baca!!

Info lanjut klik kat sini ye




4 comments:

  1. never giv up utk trus berik dhira menyusu susu ibu..heheh...susu ibu sgt2 la elok.....supaya dhira jadi mcm bik anis nya tok....=))

    ReplyDelete
  2. insyaAllah ...selagi hayat dikandung badan...akan ku teruskan..bila turn ktk lak jgn lupak practice the same thing okay..

    ReplyDelete
  3. wahhh baru tau....lepas ni takyah pening2 fikir yea rini hehehe..sungguh mencabar lor time weekend dia tak mo nyusu sgt huhhuh

    ReplyDelete
  4. betul tu k.azie...xyah pening2 sedih2 pk...baby kita tau ape yg dia buat..hehhehe..janji kita monitor..

    jd mak nih..byk info yg kena tau kan..byk kena belajo..

    ReplyDelete