Friday, August 13, 2010

Susu dah mula berkurang....

Hari ni dah masuk hari ke 3 bulan puasa..aku dah mula risau sbb susu perahan semakin berkurang...nak dapat 3oz pun susah..aku perasan sejak seminggu ni mmg hasil perahan agak kurang lumayan..stok susu utk dhira pon takde..cukup2 je pam hari ni utk esok..

Lepas bukak puasa semalam aku trus je minum air byk2..rs dahaga sgttt..hehe.. mungkin sbb terliur tgk air sirap bandung yg husband aku bancuhh..sodappp tuh..pastu aku buat rebusan air longan kering dengan harapan dapatlah ia menambah hasil perahan susu nnti..

pagi tadi aku cuba pam susu..nak tambah stok susu dhira utk hari ni..tapi agak menyedihkan..nak dpt 2 oz pon susah bonar..huhuhu...maybe aku terlalu risau kot..nampak nye aku kena betulkan balik niat aku...dan tenangkan diri..mudah2an Allah tunjukkan jalan dan permudahkan...

Dalam 2 hari ni..dhira pon dah bagi hint2 yang susu aku tak laju mcm biasa..mcm malam tadi..bila direct BF je dia akan mula memandang tepat ke mata aku dan membebel seolah2 berkata ." ibuuuu..nape susu ibu tak kuar..dhira nak minummm susuuu..dhira haus nihhh.." bila tgk mata dia yg memandang aku sebegitu..aku jd serba salah..huhu..aku pon pujuk dia supaya hisap je..lama la jugak dia menunggu..akhirnya aku dpt rasakan breast aku dipenuhi susu..hehehe..apa lagi..dhira pon hisap la sepuasnya langsung tak hiraukan org sekeliling..sampai tertidur kat pangkuan ku..nampak sgt dia haus..cian ank ibu..sabar ye..ibu akan usahakan..insyaAllah..

So plan aku skrg aku nk kerapkan pam..siang dan malam untuk stimulate balik penghasilan susu aku....minum air rebusan longan dan cuba ambik nursing tea mcm kat bawah ni... kat Mom'sLittleOnes ada jual..Trial pack nye RM11 saje..tgk review produk mcm ok...harap2 boleh jugak membantu aku mengharungi bulan puasa ni...


Esok nak pg beli la...nnti aku bg review yer....

Selamat Berpuasa dan Berbuka..


 “Ya Allah, aku ingin menyusukan anakku kerana suruhanMu. Bantulah aku Ya Allah agar dapat menunaikan ibadah puasa di bulan Ramadhan. Bantulah aku untuk bersabar dan mudahkanlah aku menyusu anakku”.

Amin Ya Rabbal Alamin...





3 comments:

  1. go rini go..hihihih insyaAllah ada susu uth dhira nanti tuhh...nak beli nursing tea yea..mo kirim jugak yg trial tuh..nanti selasa yuzlee dtg puncak..isnin leh la pas kat dia..boleh kan? hehehe

    ReplyDelete
  2. insyaAllah..tgh berusaha keras nih..hehehe..ok nnti sy belikan skali..

    ReplyDelete
  3. Sabar ye ibudhira...jgn susah hati, ceriakan diri try to think positive...
    InsyaAllah ada rezeki untuk dhira yang comel...

    ReplyDelete