Monday, November 14, 2011

Doa Untuk Perbanyak SuSu Ibu..



Memberi susu ibu sendiri kepada anak adalah lebih baik daripada memberi susu tepung. Khasiat susu ibu jika berbanding susu tepung banyak kelebihannya. Ibu yang menyusukan bayinya dapat menghndarkan kanser payudara. Bagi menambahkan dan memperbanyakkan susu ibu marilah mengamalkan doa ini. Moga-moga diperbanyakkan.
 





Maksudnya:

Dan (ingatlah) ketika Musa memohon air untuk kaumnya, lalu Kami berfirman: "Pukullah batu itu dengan tongkatmu". Lalu memancarlah daripadanya dua belas mata air. Sungguh tiap-tiap suku telah mengetahui tempat minumnya (masing-masing)[55]. Makan dan minumlah rezki (yang diberikan) Allah, dan janganlah kamu berkeliaran di muka bumi dengan berbuat kerusakan.

Cara-cara mengamalnya:
  • Berdoa: “Ya Allah permudahkanlah segala urusan kehidupanku, banyakkanlah susuku untuk anakku, dan permudahkanlah perjalananku untuk menyusukan anakku agar menurut segala yang telah Engkau syariatkan. AMIN”
  • Baca Salawat Nabi dan Bismillah sebelum menyusu dan mengepam.
  • Baca Surah Al Baqarah ayat 60 dan letakkan tangan pada payudara, usap, dan doa dalam hati semoga Allah murahkan rezeki anak aku supaya aku mampu keluarkan susu yang cukup pada anak aku sehingga sekurang-kurangnya umurnya 2 tahun. InsyaAllah
Wasallam.


Ceduk dari Sini




6 comments:

  1. nice entri..

    sampai skrg anak umur dua tahun lebih minum susus badan..

    salam kenalan

    ReplyDelete
  2. MamaEma,

    alhamdulillah...sy pun masih bg susu bdn lagi..harap2 leh capai target 2 tahun...insyaAllah..

    ReplyDelete
  3. Tq for sharing,Alhamdulillah ank sy dah setahun lebih dan masih menyusu lagik..seronok dan tenang sgt time menyusukan anak..tapi agak ralat jugak sebab yg first dulu takat enam bulan jerk menyusu,rase bersalah sangat sebab maser tuh ilmu takder lagikk...kesian kat anak..

    ReplyDelete
  4. hakak CNN ~ betul tu kak...satu perasaan yang tidak dapat digambarkan..kdg tu rasa cam nak nangis..syukur sgt Allah bg kita kesempatan utk rasa nikmat ni..sebagai ibu kita kena berusaha beri yang terbaik utk anak2 kita walaupun org kata agak melecehkan..ala bisa tegal biasa..kan kan..hehehe

    salam perkenalan ..

    ReplyDelete
  5. insyaAllah, dengan izin Allah, mesti sentiasa cukup susu kita untuk anakkan. Jangan malas pump or direct nyusu ja.

    ReplyDelete
  6. betul tu..jgn pernah pikir susu tak cukup..kita usaha selagi boleh..

    salam perkenalan ida khairani..

    ReplyDelete